Můj blog Jak na své nemovitosti vydělat co nejvíce?

Jak na své nemovitosti vydělat co nejvíce? ​

Robert Frolík, 1.2.2017

Jak na své nemovitosti vydělat co nejvíce?
Například tak, že jí svěříte do rukou odborníka.


V tomto případě do rukou zkušeného realitního makléře. Jenže pokud nemáte žádného osvědčeného nebo doporučeného, musíte si ho nejdříve v té záplavě makléřů dobře vybrat! Ne každý makléř je odborník nebo je zkušený v dané lokalitě nebo s tím daným druhem nemovitostí. Odborníkem se dnes nazývá každý druhý makléř! Všichni se pyšní různými tituly, certifikáty, zkouškami apod. Jenže praxe je přeci jen jiná! Navíc neexistuje způsob, jak tyto certifikáty a školení porovnat, jelikož je na trhu mnoho institucí, které se tímto „školením“ zabývá, často je pak vystavují přímo realitky, které daného makléře zaměstnávají.

Každopádně, když najdete toho správného makléře, měl by Vám umět poradit, co ve své nemovitosti vylepšit. Ať už se jedná o prodej nebo pronájem. Základ všeho je, že nemovitost musí být uklizená a připravená na focení a další prezentaci. Odneste nebo vystěhujte všechny osobní věci, vyperte a vyžehlete potahy, záclony, koberce, naleštěte parkety, nablýskejte kuchyni a koupelnu. Natřete okna, dveře, opravte kapající kouhoutek, zamalujte flek na stropě, kde Vás před 5ti lety vytopil soused. Ideálně vymalujte kompletně. Myslete na to, že nového majitele nebo nájemníka nezajímají Vaše rodinné fotografie, předměty osobní potřeby, miska po pejskovi, plakát Vaší oblíbené kapely na WC, vadnoucí květina na okně, nábytek a porcelán po babičce. Zvyklosti a trendy se mění, je třeba se neustále přizpůsobovat! Nebojte se do své nemovitosti trochu investovat, hodně pak získáte! Když nabízíte nemovitost prázdnou, někdy je dobré ji i dočasně základně zařídit, aby působila útulněji. Na to se dnes specializují různé firmy. Obvykle se to nazývá homestaging.

Jakmile bude vše připravené, profesionálně nemovitost nafoťte. Nefoťte mobilem, za šera, v dešti, večer … Pokud sami nejste zkušení fotografové, je dobré si nějakého najmout. Bude nejlépe vědět, jak a kdy nemovitost nafotit, aby vypadala co nejlépe. Pěkné foto prodává! Víte to dobře sami. Vzpomeňte si, když si něco vybíráte podle obrázků, jaké Vás nejvíce zaujmou? Zkuste přesně takové vytvořit!
Poměrně běžná je dnes i videoprohlídka, 3D plánky a podobné „vychytávky“. Tedy alespoň ve světě. Český realitní trh stále ještě zaostává, i když se objevuje čím dál více makléřů, kteří se nebojí být jiní, pokrokoví a zavádějí do své praxe nové metody.

Máte nemovitost připravenou, krásně nafocenou, natočenou? Super! Přidejte poutavý text! Nepřechvalujte, ale na druhou stranu nezapomeňte vyzdvihnout ty nejlepší vlastnosti Vaší nemovitosti a okolí, kde se nachází. Pokud je na viditelném místě, instalujte na ní reklamní banner, že je na prodej nebo k pronájmu. Divili byste se, kolik lidí na takové reklamní cedule reaguje! A často i ti, kteří by se o této nemovitosti ani jinak nedozvěděli! Ne každý totiž sleduje internetové inzertní portály nebo noviny.

Ozývají se Vám první zájemci? Domluvte si si nimi nejvhodnější termín, kdy je nemovitost nejlépe osvětlená (denním světlem). Před prohlídkami vyvětrejte. Každý člověk reaguje na něco jiného a první dojem můžete udělat jen jednou! Ideální je, když pozvete v jeden den více zájemců za sebou tak, aby prohlídky na sebe navazovaly. S jedněmi zájemci se loučíte a druzí již přicházejí. I to přiměje případné zájemce uvažovat nad faktem, že zájemců je více a měl by se rychle rozhodnout nebo případně nabídnout i vyšší cenu, aby ostatní přeplatil a získal Vaší nemovitost právě on!

V určitých případech se vyplatí strategie, kdy se nemovitost nabízí bez uvedené ceny a naopak zájemci Vám předkládají své cenové nabídky. Vy pak porovnáte, která je pro Vás nejvýhodnější. A nemusí to být zrovna nejvyšší cena! Může to být i způsob a rychlost úhrady kupní ceny nebo délka nájmu, počet plateb předem apod.

O tom, co všechno se dá udělat, aby se nemovitost prodala / pronajmula co nejlépe, by se dalo hovořit dlouho. Vždy to záleží na té konkrétní nemovitosti. Vždy je dobré si pozvat na pomoc odborníka. Tak co kdybysme se na té Vaší potkali spolu, co říkáte? ;-)

---------------------

Jaké téma Vás zajímá? O čem byste si chtěli přečíst?
Napište mi, zpracuji pro Vás další článek.

Líbí se Vám moje články a chcete je pravidelně odebírat?
Napište mi, budu Vám je cca 1x měsíčně posílat zdarma!

Novinky a informace o mě, o realitách a o realitním trhu najdete také na mém Facebookovém profilu.