Můj blog Co je to ten homestaging a proč je tak důležitý?

Co je to ten homestaging a proč je tak důležitý? ​

Robert Frolík, 7.2.2019

Homestaging je zjednodušeně řečeno příprava nemovitosti před prodejem nebo pronájmem.
Účelem homestagingu je odlišit danou nemovitost od ostatních podobných, ukázat potenciál nemovitosti, zaujmout kupce nebo nájemce, zkrátit dobu nabízení nemovitosti a samozřejmě i prodat nebo pronajmout za co možná nejvyšší cenu. 

Představte si sami sebe při výběru jakékoliv věci, ať už je to oblečení, potraviny, auto nebo právě nemovitost. Co Vás spíše osloví? Staré, špinavé, opotřebované, rozházené, páchnoucí nebo naopak čisté, svěží, pěkné, nové, umyté, uklizené, srovnané ...? 

A přesně o tom je homestaging! Vyzdvihnout kvalitu prodávané nemovitosti, která je často zbytečně skryta mnohaletým užíváním, našimi zvyky bydlení, všelijakým haraburdím, naší leností něco opravit nebo vylepšit a nebo prostě je daná nemovitost už prázdná a díky tomu vypadá neútulně, studeně, ošklivě. 

Stejně tak, jako se z ošklivé žáby v pohádce stane krásná princezna, tak se dá např. z nemovitosti před rekonstrukcí udělat lákavá nabídka, kdy správným postupem ukážeme její potenciál. Rozhodně ale homestaging není to o tom, co někteří lidé říkají: lhát nebo něco skrývat před kupujícími! Lidé si často pletou homestaging s rekonstrukcí nebo se snahou udělat z prodávané nemovitosti něco lepšího, než ve skutečnosti je, co nejvíce zamaskovat její vady, aby vypadala co nejlépe a díky tomu vytřískat při prodeji co nejvíce peněz. Tak to rozhodně není! Homestaging není maskovací technika podvodníků, ale prodejní technika profesionálních realitních makléřů a homestagerů. 

Jako všechny nové postupy je homestaging v západních zemích už dlouhé roky naprosto běžná záležitost. A v podstatě je to stejné už roky i u nás, akorát se tomu doposud tak neříkalo. Když někdo prodává auto, také ho vyluxuje, umyje a naleští. Neprodává ho zablácené a plné odpadků. A děláme to už tak roky. No, a nyní to konečně došlo i k tomu nejdražšímu, co v životě prodáváme – k našim nemovitostem. Halelůja! Konečně se lidé učí svoje nemovitosti prezentovat nejen pěknými fotkami a videi, ale i takovými důležitými procesy, jako je právě homestaging!

Však porovnejte sami ukázkovou fotografii na začátku mého článku. Kterou nemovitost byste si koupili raději? Tu vlevo nebo tu vpravo? Určitě tu pravou, že? No, a o tom to je! O pocitech. Když se nemovitost bude nabízet starým způsobem, kdy se jen bez přípravy vyfotí a vystaví na internet, většinu případných zájemců to spíše odradí, než aby je to nalákalo. Nikdo nechce bydlet v takové nemovitosti. A majitelé se často diví, proč nikdo nevola, nikdo se nechce přijít podívat. Vždyť mají dobrou nemovitost, na dobrém místě a za dobrou cenu! Tak kde je chyba? V propagaci! V podcenění zásadního faktoru prvního dojmu!

Homestaging může spočívat jen v důkladném úklidu nemovitosti, odvezení nepotřebných, nadbytečných nebo osobních věcí a správného naaranžování stávajících dekorací nebo nábytku. Může to být vymalování, nové nátěry, dodání nových předmětů. Často se ale jedná o poměrně zásadní proměnu nemovitosti od A do Z, což obnáší právě kompletní důkladný úklid, výmalbu, nové nátěry, dodání nebo výměnu stylového osvětlení, výměnu nebo dodání nábytku, dekorací, někdy i podlahových krytin, drobné rekonstrukční práce a pod. Každá nemovitost je je jiná a každá vyžaduje jiný přístup.

Homestaging lze dělat u prázdných nemovitostí, kdy se dodá správný nábytek, světla a dekorace, ale i u zabydlených nemovitostí, kde často stačí jen naaranžovat to, co už tam majitelé mají. Vyplatí se ho dělat u nových i starších nemovitostí, ale i u nemovitostí před rekonstrukcí.

My makléři máme z praxe ověřeno, že nemovitost, která prošla úpravou homestagingu, má mnohem více shlédnutí v internetových propagacích, přiláká více správných zájemců, prodá se dříve a často i za vyšší cenu než ta, která homestagingem neprošla.

Tak co? Ještě si myslíte, že je homestaging zbytečný? Napište mi Váš názor! ;-)
 

---------------------

Jaké téma Vás zajímá? O čem byste si chtěli přečíst?
Napište mi, zpracuji pro Vás další článek.

Líbí se Vám moje články a chcete je pravidelně odebírat?
Napište mi, budu Vám je cca 1x měsíčně posílat zdarma!

Novinky a informace o mě, o realitách a o realitním trhu najdete také na mém Facebookovém profilu.