Můj blog Nenabízejte svou nemovitost více makléřům, uškodíte si!


Nenabízejte svou nemovitost více makléřům, uškodíte si!

Co se stane když oslovíte více makléřů s jednou nemovitostí? Nebo se necháte na základě ohlasu na svou soukromou inzerci přesvědčit a souhlasíte s tím, aby Vaší nemovitost nabízeli i makléři nebo realitky?

Nemovitost začne postupně nabízet několik makléřů najednou, většinou na stejných místech internetu nebo ve stejných časopisech. A protože si minimálně někteří z nich hlídají inzerci konkurence, brzy zjistí, že tu samou nemovitost nabízí i někdo jiný a začně boj o zájemce! A jak získat zájemce, když všichni mají stejnou nemovitost, se stejnou cenou, ev. stejnými fotkami a popisem? No přeci nejlevnější cenou! Takže tu svou přidanou provizi (nad cenu od majitele) postupně upravují tak, aby byli nejlevnější! Cca za týden je pak v inzerci jedna nemovitost X-krát, za různé ceny, s různým popisem, různými fotkami, někdy dokonce i v různých lokalitách. Toto je pro zájemce jednak matoucí a jednak velmi odrazující!

Je to základní psychologie (z pohledu možného zájemce): Proč majitel nemovitosti oslovil tolik realitek? A proč má každá jinou cenu? Na několika inzerátech dokonce už označenou, že byla slevněná?! V takovém případě se většina zájemců na danou inzerci vůbec neozve, protože nabudou dojmu, že i když jsou tam možná hezké fotografie a pěkný popis, něco s tou nemovitostí nebude v pořádku, jinak by jí majitel nemusel dávat tolika realitkám a nemusel by cenu postupně slevňovat!

Ve finále majitel jen čeká a diví se, jaktože jeho dobrou nemovitost za původně dobrou (jeho) cenu nikdo nechce! A kde jsou všichni ti zájemci, které slibovalo tolik realitek? A jaktože ty „nejlepší realitky na světě“ to ještě neprodaly?! Protože tím, že všichni z nich ví, že tu samou nemovitost nabízí X dalších makléřů a realitek, nikdo z nich se tomu pořádně nevěnuje. Nastupuje takzvaný "vyhnívací systém". Tento pojem jsem si vymyslel podle způsobu, jakým tyto neexkluzivní nemovitosti v realitce "leží" a postupně vyhnívají". Čím více nemovitostí má realitka nebo makléř současně v nabídce, tím je větší šance, že se něco prodá. Nezáleží na tom, zda jsou nabrané exkluzivně nebo neexkluzivně. A když se neprodá tahle nemovitost, prodá se jiná. A když se nedaří prodat, ono se to časem nějak zlevní. A když se nezlevní, nabereme jiné. Alespoň to bude vypadat, že jsme velká realitka (nebo úspěšný makléř) a tím, že máme spoustu nemovitostí naráz, že jsme i schopná realitka (makléř)! Jenže počet nemovitostí rozhodně není měřítkem kvality realitní kanceláře nebo makléře! Mnohdy se na to stačí podívat opačně! Máte tolik nemovitostí současně v nabídce? To asi zas tak dobří nejste? Protože kdybyste byli, už je dávno spoustu z nich prodaných nebo pronajatých!

Takže pokud nabízíte svou nemovitost přes několik makléřů nebo realitek současně, často se stane jediné: Nemovitost zapadne mezi ostatní a Vy jen čekáte a čekáte a neozve se ani makléř ani zájemce. A když např. po půl roce ticha najednou makléř majiteli zavolá, jestli je ještě jeho nemovitost stále na prodej a jestli cena, kterou řekl majitel před rokem, stále platí, hrozně se diví, když mu majitel řekne, že nemovitost už si dávno prodal sám, například přes své známé!

---------------------

Jaké téma Vás zajímá? O čem byste si chtěli přečíst?
Napište mi, zpracuji pro Vás další článek.

Líbí se Vám moje články a chcete je pravidelně odebírat?
Napište mi, budu Vám je cca 1x měsíčně posílat zdarma!

Novinky a informace o mě, o realitách a o realitním trhu najdete také na mém Facebookovém profilu.