Můj blog Proč je tolik nemovitostí v inzerci již prodaných nebo pronajatých?

Proč je tolik nemovitostí v inzerci již prodaných nebo pronajatých? ​

Robert Frolík, 1.1.2018

Proč je tolik nemovitostí v inzerci již prodaných nebo pronajatých?
Je to z několika důvodů:


1) Spoustu makléřů svoje nemovitosti nabízí nevýhradně. To znamená, že ten konkrétní byt, dům, pozemek, chatu apod. majitel nabídl několika makléřům najednou a ti všichni zároveň danou nemovitost začali inzerovat. Někomu z nich se možná časem podařilo tuto nemovitost prodat nebo pronajmout, eventuelně si to prodal / pronajmul majitel sám a ostatní makléři, kteří nemovitost nabízeli, se to už nedozvěděli. Takže nastává klasický scénář, kdy jako zájemce zavoláte na nějaký inzerát a na dotaz, zda je nemovitost ještě k dispozici, dostanete od makléře vždy tu samou odpověď: „Já to musím zjistit.“ Makléř zavolá majiteli, se kterým obvykle nějakou dobu nebyl v kontaktu a zjistí, že nemovitost je např. již několik měsíců prodaná / pronajatá.

2) Někteří makléři v inzerci úmyslně nechávají nemovitosti, které jsou již prodané / pronajaté proto, aby bylo vidět, že ten konkrétní makléř už něco prodal / pronajal. Zároveň se pak uměle navyšuje počet inzerátů, které ten konkrétní makléř nebo realitka nabízí a ve výsledku to vypadá, že mají těch nemovitostí hodně a tím pádem jsou „dobří“. Obvykle se takové nemovitosti označí jako „rezervováno“ nebo „prodáno / pronajato“. Na některých serverech je to dostatečně viditelné, jiné servery to označují drobným nevýrazným písmem, takže si toho hledající ani nevšimne.

3) Na internetu narazíte i na spoustu falešných inzerátů. Dají se těžko poznat, jelikož vypadají jako běžný inzerát. Když zavoláte nebo napíšete makléři s dotazem, zda je ta nemovitost ještě k dispozici, dostanete většinou odpovědi tohoto typu:
a) „Bohužel není, ale můžeme Vám nabídnout podobnou.“ Často je to o něco horší nebo o něco dražší nemovitost, kterou makléř nemůže tak snadnou prodat / pronajmout, tak vytvoří „lepší“ inzerát a snaží se nachytat zájemce.
b) „Bohužel není. Mohu si ale od Vás vzít poptávku, co hledáte a když něco budeme mít, pošleme Vám.“ Je to klasický „trik“, jak získávat kontakty na poptávající, aby měla realitka větší šanci, když dostane nějakou nemovitost do nabídky, jí pak rychle prodat nebo pronajmout.

---------------------

Jaké téma Vás zajímá? O čem byste si chtěli přečíst?
Napište mi, zpracuji pro Vás další článek.

Líbí se Vám moje články a chcete je pravidelně odebírat?
Napište mi, budu Vám je cca 1x měsíčně posílat zdarma!

Novinky a informace o mě, o realitách a o realitním trhu najdete také na mém Facebookovém profilu.