Můj blog Je to marný, je to marný, je to marný!

makléřskej deníček Robert Frolík, 28.6.2023
 

Všem to tady na tý točně říkám! Dělejte ty reality pořádně!
Ale je to co? Je to marný, je to marný, je to marný!

Když se tak občas dívám na kvalitu prezentací některých makléřů, tak se ani nedivím, že se všude v médiích píše a mluví o tom, že se neprodává. A že se mluví i o tom, jak jsou makléři k ničemu! Ono by se prodávalo! Ale to by se ty byty a domy (a všechny ostatní nemovitosti) musely prezentovat pořádně!
 

Čím dál častěji přebírám zakázky po jiných makléřích, kdy si majitelé stěžují, že jejich byt visí v inzerci např. půl roku a nic se s ním neděje. A když se na tu inzerci podívám, tak je tam pár nic neříkajících a naprosto odbytých fotek, pár řádků nudného popisu a v lepším případě trochu amatérsky provedený půdorys. Tedy pokud tam vůbec nějaký je!


Poslední byt, který teď řeším, byl inzerovaný bez ceny. Tak to je jasné, že se nikdo neozve a že se neprodává!
Když jsem se majitele bytu ptal, kolik bylo v bytě prohlídek, co na to lidi říkali, jaká byla odezva, jak s ním ten předchozí makléř komunikoval apod., tak v podstatě na žádnou z těchto otázek neměl odpověď.

Kolik bylo prohlídek – neví; co na byt zájemci říkali – neví; jak s ním makléř komunikoval – vůbec; řešil s ním makléř, že se byt nabízí dlouho (podle údajů z realitního portálu byl v inzerci 779 dní !!!) a co by se s tím dalo udělat – neřešil!

Takže shrnuto a podtrženo: byt je na trhu dva roky a makléř majiteli za dva roky nepodal jedinou zprávu, o tom, jak si stojí, nedoporučil žádné kroky k tomu, aby se byt prodal a evidentně ani sám žádné kroky nepodnikl!
 

Když se podívám na jiné byty, které jsou v inzerci (a některé jsem i osobně se svými klienty navštívil), tak už několikrát změnily makléře, způsob prezentace, cenu apod. Ani to není zrovna ideální způsob prodeje!

Dokonce jsem si všiml i několika bytů, které dotyčný makléř z nepochopitelného důvodu inzeroval 2x, na stejném inzertním místě. Ten makléř v podstatě jen zduplikoval svůj původní inzerát a k tomu novému dal o několik set tisíc nižší cenu. Starý inzerát tam zřejmě nechal z toho důvodu, co kdyby se náhodou někdo chytil na tu drahou cenu.

Co na to říct? Makléři si sami sobě kazí pověst! A ta je dnes sakra důležitá!
 

Občas se mi stane, že za mnou přijde nějaký majitel a považuje většinu těch doporučení, jak byt důkladně připravit, za zbytečné a řekne něco ve smyslu „tak prostě vemte ty staré fotky a hoďte je na internet, hlavně ať už to běží!“

Ne, takhle to opravdu nejde! Už jsem to psal v několika mých předchozích článcích – důkladná příprava před prodejem je základ úspěchu! Ano, někdy ta příprava trvá déle, než samotný prodej, ale díky ní se obvykle prodá rychleji a často i za vyšší cenu.

A poslouchat neustále ze všech stran, že se neprodává? Ale jděte! Prodává se! A dobře!
Jen to chce úplně jiný přístup! Stačí tři nejdůležitější věci: správně nastavená cena, důkladná příprava + kvalitní prezentace a zkušenosti makléře.
 

Když vyjmenuji ze svého posledního případu, co všechno jsem pro prodej bytu udělal: důkladný úklid celého bytu včetně mytí oken a voskování parket, průzkum trhu před prodejem, cenová analýza, správně nastavená prodejní cena, nashromáždění co možná nejvíce podkladů k bytu, nastudování si informací o bytu a jeho rekonstrukci, o domu a okolí, oslovení klientů z předchozích prohlídek v podobných bytech, oslovení poptávajících z mé databáze, profesionální homestaging, profi foto, profi videoprohlídka, profi 3D půdorys, promyšlený marketingový popis bytu zaměřený na tu správnou cílovou skupinu, venkovní reklama, inzerce na hlavních realitních serverech, placené inzerce na sociálních sítích, inzerce na ostatních prodejních kanálech internetu, prohlídkové termíny s klienty nastavené tak, aby se v bytě potkávali (jedni odchází, druzí už přichází), příprava bytu před každou prohlídkou, správná vyjednávací taktika atd atd … No, však posuďte sami, inzerát je stále ještě vidět ZDE.

Na byt, který se prý běžně teď prodává půl roku (a déle) a když se vůbec prodá, tak se slevou, jsem získal za měsíc neveřejné propagace a dalších 14 dní veřejné propagace, celkem 8 vážných zájemců, kteří se v prodejní ceně ještě přepláceli! A to jsem po 14ti dnech tu veřejnou inzerci musel stopnout, abych do bytu zbytečně nevodil další zájemce, na které by se prostě už stejně nedostalo. 7 z těchto 8mi zájemců mělo dokonce peníze připravené ihned, bez úvěru.
 

Bytem, který jinému makléři ležel v inzerci 779 dní a za tu dobu ho musel několikrát slevit, prošlo už za první 3 dny mojí inzerce 5 zájemců a další se ozývají. Prezentaci tohoto bytu najdete ZDE. Už nyní to vypadá, že bude několik vážných zájemců, kteří se taktéž budou přeplácet.
 

A jako poslední dnešní příklad jsem si nechal perličku z mojí nabídky – dům na Ořechovce - prezentace ZDE.
Ještě před zveřejněním domem prošlo 7 zájemců a během přesně 14ti dní inzerce jsem měl celkem 30 realizovaných prohlídek a další klienty na prohlídky už odmítám, protože příští týden se bude cca 12 zájemců o dům přeplácet. Někteří zájemci mi po prohlídkách a následné mailové komunikaci, kde jsem všem ještě zasílal podrobné technické údaje a další podklady k domu, napsali pochvalné odpovědi, kde vyjadřují obdiv nad mojí prací.
 

Takže to jde! A jde to stejně dobře i u pronájmů, i když tam ceny stoupají. Byty k pronájmu nabízím třeba TAKTO. Skoro u každého bytu, který teď pronajímám, dokážu majiteli zajistit několik zájemců, ze kterých si vybírá svého „ideálního“ nájemce.

A co neustále slyšíme z médií? Že se neprodává, že se dávají ohromné slevy, že lidi nemají peníze …
Na to je jediná rada: Neposlouchejte média a vyberte si dobrého makléře!


No, já jdu zase pracovat, protože dnes už té samochvály bylo dost! :-)
Tak zase někdy na slyšenou, nebo možná ještě lépe ... na viděnou! ;-)



---------------------

 


Další moje články na různá realitní témata najdete na mém BLOGu.
Chcete-li mě vidět "skoro naživo", mrkněte na můj VLOG.
A jestli si chcete počíst víc, napsal jsem i E-book.

Zajímá Vás nějaké realitní téma? Chcete zodpovědět právě Vaše otázky? Napište mi!
Články do blogu píšu každý měsíc. No a ten příští příspěvěk může být zrovna na to Vaše téma! ;-)

Můžete mě sledovat i na mém Facebookovém profiluYoutube, InstagramuLinkedinuTikToku a nově i na Pinterestu.

Líbí se Vám moje články a chcete je pravidelně odebírat?
Napište mi, budu Vám je cca 1x měsíčně posílat zdarma!